Translate

Translate:

Företagsskola på lätt svenska

Är du ny i Sverige och vill starta företag?
 
Välkommen till Företagarskolan på lätt svenska hos ”En väg in” i Hedemora och Almi. Kursen ger dig kunskap i vad det innebär att starta ett företag i Sverige. Vilka möjligheter och utmaningar innebär det att vara företagare? Vad ska du tänka på och vilket stöd kan du få?
 
Kursen startar måndagen den 24 april klockan 16.00. Kursen hålls vid fyra tillfällen, ungefär tre timmar åt gången.

Kursen ges av projektet ”En väg in” i Hedemora kommun och Almi.
Vi träffas på Åsgatan 62, en trappa upp från Gallerian. Det kostar inget att delta och vi bjuder på kaffe/te och smörgås.

 

Har du några frågor eller vill du anmäla dig till kursen, ring till Ellina

Zapolskaia på telefonnummer 070-3510942 eller maila till

ellina@hedemoranaringsliv.se

 

Upplägg för Företagsskola på lätt svenska

Anmälan görs till Ellina senast torsdagen den 20/4-2017